Scenariusz
zajęć ruchowych w grupie 4,5,6- latków
Miejsce
ćwiczeń: sala „RADOSNEJ SZKOŁY”
Temat:
Olimpiada w Przedszkolowie.
Cele
:
-
rozwijanie sprawności fizycznej ,koordynacji ruchowej i odporności psychicznej
dzieci,
-
tworzenie atmosfery współpracy i współdziałania w zespole,
-
poznawanie i przestrzeganie zasad zdrowej rywalizacji sportowej oraz poznanych
reguł w przedszkolnych zawodach sportowych,
-
rozwijanie odporności emocjonalnej w sytuacjach dotyczących porażki lub
zwycięstwa,
-
stosowanie zasad właściwego dopingu sportowego podczas zmagań sportowych.
-
doskonalenie umiejętności opanowywania negatywnych emocji oraz pokonywania
trudności,
Metody:
konkurencje sportowe i sprawnościowe.
Formy:
indywidualna, zespołowa.
Pomoce:
piłki, pachołki, piankowe klocki o różnym kształcie i wielkości, plastikowe
kosze/wiaderka, szarfy.
Literatura:
R. Trześniowski "Zabawy i gry ruchowe".
M.
i J. Kołodziejowie "Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu
początkowym".
Przebieg
zajęć:
I
część
1.
Czynności organizacyjno-porządkowe -
zbiórka - siad skrzyżny w kole,
sprawdzenie gotowości do zajęć. N. Informuje dzieci, że uprawianie różnorodnych
dyscyplin sportowych służy zdrowiu.
Zachęca je do zabaw , które będą polegały na naśladowaniu olimpijskich dyscyplin sportowych. Wyjaśnia
znaczenie słowa „olimpiada”.
2.
Zabawa „Marsz sportowców” – dzieci maszerują po obwodzie sali w rytm
wystukiwany na bębenku przez N.
II
część
- PIŁKA NOŻNA –
ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej i dokładności ruchów; kiwanie
między pachołkami i strzał do bramki.
- KOSZYKÓWKA –
ćwiczenie precyzji rzutu; rzuty piłeczkami do kosza /wiaderka.
- JEŹDZIECTWO –
ćwiczenia dużych grup mięśniowych; dzieci na dużych piłkach, trzymają się
gumowych uszu, naśladowanie biegu konia.
- PŁYWANIE –
ćwiczenia mięśni grzbietu; w leżeniu przodem naśladowanie ruchów jak przy
pływaniu żabką.
- SZERMIERKA –
ćwiczenia dużych grup mięśniowych; próby złapania piłeczki połączonej
sznureczkiem z rożkiem („szpadą’).
- KOLARSTWO - ćwiczenie mięśni brzucha; w leżeniu na
plecach naśladowanie energicznej jazdy na rowerze.
III
część
„Po
treningu” – ćwiczenia oddechowe; leżenie tyłem, wdech nosem i uniesienie rąk w
górę, wydech ustami i opuszczenie rak na wykładzinę.
Podsumowanie
zajęć, podziękowanie za przestrzeganie reguł przedszkolnej olimpiady.
Scenariusz zajęć ruchowych w grupie 4,5,6- latków
Miejsce
ćwiczeń: sala „RADOSNEJ SZKOŁY”
Temat:
Sport to zdrowie.
Cele
:
-
doskonalenie sprawności fizycznej oraz koordynacji ruchowej,
-
tworzenie przyjaznej atmosfery podczas
zabawy w zespole,
-
przestrzeganie zasad zabawy,
-
stosowanie zasad właściwego dopingu sportowego podczas zmagań sportowych.
-
doskonalenie umiejętności opanowywania negatywnych emocji,
-
budzenie w dzieciach wiary we własne możliwości.
Metody:
konkurencje sportowe i sprawnościowe.
Formy:
indywidualna, zespołowa.
Pomoce: piankowe klocki o różnym kształcie i
wielkości, plastikowe kosze/wiaderka, szarfy, woreczki, pachołki, stoper,
skakanki.
Literatura:
R. Trześniowski "Zabawy i gry ruchowe".
PRZEBIEG:
I
część
1.Czynności organizacyjno-porządkowe - zbiórka - siad skrzyżny w kole, sprawdzenie gotowości
do zajęć. N. Informuje dzieci, że każdy człowiek ma swoje słabe i mocne strony,
zachęca podopiecznych, aby podczas zajęć sprawdzili się, w czym są mocni. Mówi
również, że celem zajęć nie będzie rywalizacja lecz sprawdzenie siebie.
2.
Zabawa „Głowa, ramiona...”
II
część konkurencje sportowe.
CZWORAKOWANIE Z PIŁKĄ – pokonywanie na czworakach
wyznaczonego odcinka połączone z toczeniem piłki głową.
BUDUJEMY WIEŻĘ - zadaniem zawodników jest przebiegnięcie
slalomem wokół pachołków do półmetka, wyciągnięcie klocka z wiaderka i
ustawienie w miejscu, gdzie będzie stała wieża ułożona przez dzieci z klocków.
Kto strąci klocki, ustawia je wszystkie od początku.
ZNAJDŹ WOLNE MIEJSCE – odwrócone plastikowe wiaderka
ułożone po obwodzie koła, dzieci maszerują , na gwizdek N zajmują wolne
miejsce, wiaderek ubywa, kto nie znajdzie miejsca odpada z gry,
PRZESKOKI PRZEZ SKAKANKĘ – kto w wyznaczonym czasie
przeskoczy najwięcej razy przez skakankę ,
UCIEKAJ PRZED BOCIANEM – kto w najmniejszej ilości skoków obunóż dotrze do
stawu (szarfa),
Sprawdzamy precyzję
RZUTY WORECZKAMI STOPĄ –wyznaczone trzy strefy (szarfy),
dziecko ma trzy rzuty, celuje rzucając dowolną stopą
PIANKOWY TUNEL – przejście na czworakach w tunelu ułożonym
z piankowych klocków, wygrywa ten, kto nie zburzy wieży.
III część
Podziękowanie
dzieciom za wspólną zabawę, ogłoszenie wyników
konkurencji,
pogratulowanie zwycięzcom.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz