wtorek, 25 marca 2014

OBSZAR 3 ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY



Scenariusz zajęć ruchowych w grupie 4,5,6- latków

Miejsce ćwiczeń:  sala „RADOSNEJ SZKOŁY”
Temat: Olimpiada w Przedszkolowie.
Cele :
- rozwijanie sprawności fizycznej ,koordynacji ruchowej i odporności psychicznej dzieci,
- tworzenie atmosfery współpracy i współdziałania w zespole,
- poznawanie i przestrzeganie zasad zdrowej rywalizacji sportowej oraz poznanych reguł w przedszkolnych zawodach sportowych,
- rozwijanie odporności emocjonalnej w sytuacjach dotyczących porażki lub zwycięstwa,
- stosowanie zasad właściwego dopingu sportowego podczas zmagań sportowych.
- doskonalenie umiejętności opanowywania negatywnych emocji oraz pokonywania trudności,

Metody: konkurencje sportowe i sprawnościowe.
Formy: indywidualna, zespołowa.
Pomoce: piłki, pachołki, piankowe klocki o różnym kształcie i wielkości, plastikowe kosze/wiaderka, szarfy.

Literatura: R. Trześniowski "Zabawy i gry ruchowe".
M. i J. Kołodziejowie "Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym".

Przebieg zajęć:

I część

1. Czynności  organizacyjno-porządkowe - zbiórka -  siad skrzyżny w kole, sprawdzenie gotowości do zajęć. N. Informuje dzieci, że uprawianie różnorodnych dyscyplin sportowych  służy zdrowiu. Zachęca je do zabaw , które będą polegały na naśladowaniu  olimpijskich dyscyplin sportowych. Wyjaśnia znaczenie słowa „olimpiada”.
2. Zabawa „Marsz sportowców” – dzieci maszerują po obwodzie sali w rytm wystukiwany na bębenku przez N.
           
II część
  1. PIŁKA NOŻNA – ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej i dokładności ruchów; kiwanie między pachołkami i strzał do bramki.
  2. KOSZYKÓWKA – ćwiczenie precyzji rzutu; rzuty piłeczkami do kosza /wiaderka.
  3. JEŹDZIECTWO – ćwiczenia dużych grup mięśniowych; dzieci na dużych piłkach, trzymają się gumowych uszu, naśladowanie biegu konia.
  4. PŁYWANIE – ćwiczenia mięśni grzbietu; w leżeniu przodem naśladowanie ruchów jak przy pływaniu żabką.
  5. SZERMIERKA – ćwiczenia dużych grup mięśniowych; próby złapania piłeczki połączonej sznureczkiem z rożkiem („szpadą’).
  6. KOLARSTWO -  ćwiczenie mięśni brzucha; w leżeniu na plecach naśladowanie energicznej jazdy na rowerze.
III część
„Po treningu” – ćwiczenia oddechowe; leżenie tyłem, wdech nosem i uniesienie rąk w górę, wydech ustami i opuszczenie rak na wykładzinę.

Podsumowanie zajęć, podziękowanie za przestrzeganie reguł przedszkolnej olimpiady.








Scenariusz zajęć ruchowych w grupie 4,5,6- latków


Miejsce ćwiczeń:  sala „RADOSNEJ SZKOŁY”
Temat: Sport to zdrowie.
Cele :
- doskonalenie sprawności fizycznej oraz koordynacji ruchowej,
- tworzenie przyjaznej  atmosfery podczas zabawy w zespole,
- przestrzeganie zasad zabawy,
- stosowanie zasad właściwego dopingu sportowego podczas zmagań sportowych.
- doskonalenie umiejętności opanowywania negatywnych emocji,
- budzenie w dzieciach wiary we własne możliwości.

Metody: konkurencje sportowe i sprawnościowe.
Formy: indywidualna, zespołowa.
Pomoce:  piankowe klocki o różnym kształcie i wielkości, plastikowe kosze/wiaderka, szarfy, woreczki, pachołki, stoper, skakanki.

Literatura: R. Trześniowski "Zabawy i gry ruchowe".

PRZEBIEG:
I część
1.Czynności  organizacyjno-porządkowe - zbiórka -  siad skrzyżny w kole, sprawdzenie gotowości do zajęć. N. Informuje dzieci, że każdy człowiek ma swoje słabe i mocne strony, zachęca podopiecznych, aby podczas zajęć sprawdzili się, w czym są mocni. Mówi również, że celem zajęć nie będzie rywalizacja lecz sprawdzenie siebie.

2. Zabawa „Głowa, ramiona...”

II część  konkurencje sportowe.

Sprawdzamy szybkość i sprawność

CZWORAKOWANIE Z PIŁKĄ – pokonywanie na czworakach wyznaczonego odcinka połączone z toczeniem piłki głową.

 BUDUJEMY WIEŻĘ -  zadaniem zawodników jest przebiegnięcie slalomem wokół pachołków do półmetka, wyciągnięcie klocka z wiaderka i ustawienie w miejscu, gdzie będzie stała wieża ułożona przez dzieci z klocków. Kto strąci klocki, ustawia je wszystkie od początku.

ZNAJDŹ WOLNE MIEJSCE – odwrócone plastikowe wiaderka ułożone po obwodzie koła, dzieci maszerują , na gwizdek N zajmują wolne miejsce, wiaderek ubywa, kto nie znajdzie miejsca odpada z gry,

Sprawdzamy skoczność
PRZESKOKI PRZEZ SKAKANKĘ – kto w wyznaczonym czasie przeskoczy najwięcej razy przez skakankę , 
UCIEKAJ PRZED BOCIANEM – kto  w najmniejszej ilości skoków obunóż dotrze do stawu (szarfa),

Sprawdzamy precyzję
RZUTY WORECZKAMI STOPĄ –wyznaczone trzy strefy (szarfy), dziecko ma trzy rzuty, celuje rzucając dowolną stopą
PIANKOWY TUNEL – przejście na czworakach w tunelu ułożonym z piankowych klocków, wygrywa ten, kto nie zburzy wieży.

 III część
Podziękowanie dzieciom za wspólną zabawę, ogłoszenie wyników

konkurencji, pogratulowanie zwycięzcom.









OPRACOWAŁA GRAŻYNA PACZKOWSKA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz