niedziela, 23 marca 2014

OBSZAR 2 SZKOŁA PODSTAWOWA

OBSZAR 2 
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z OBSZARU ALTERNATYWNE FORMY ZAJĘĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Data lekcji:  25.II.2014
Klasa: V
Temat lekcji:  Doskonalimy podstawowe kroki i figury taneczne cha-cha-cha
Zadania szczegółowe do realizacji zajęć:
             - motoryczności: kształtowanie ogólnej koordynacji słuchowo-ruchowej
             - umiejętności: uczeń wykonuje podstawowy krok oraz figury cha-cha-cha
             - wiadomości: uczeń zna ogólną charakterystykę tańca cha-cha-cha
             - działania wychowawcze: uczeń wie jak należy zachować się w trakcje dyskoteki,
                                                              zabawy szkolnej                     
             - zdrowie: uczeń zna walory zdrowotne i rekreacyjne tańca
Miejsce zajęć: salka gimnastyczna
Przybory: magnetofon, nagranie melodii w rytmie cha-cha-cha
Czas lekcji: 45 min.
Liczba ćwiczących: 12
Tok lekcji
Zadania szczegółowe do realizacji                    (opis ćwiczeń)
Czas, dozowanie
Uwagi organizacyjne i metodyczne
Ćwiczenia porządkowo - wychowawcze
Zbiórka, powitanie klasy, sprawdzenie przygotowania do zajęć, podanie tematu i zadań szczegółowych lekcji, krótka pogadanka na temat tańców latynoamerykańskich


   5min
Ustawienie uczniów w dwuszeregu
Zabawa ożywiająca
Uczniowie biegają w rytm muzyki. W różnych kierunkach, gdy muzyka zostanie przerwana, zatrzymują się w dowolnej pozycji


   3min
Uczniowie starają się przyjmować określoną pozycję gimnastyczną
Rozgrzewka indywidualna
W biegu uczniowie naśladują lot motyla, lub samolotu, taniec samych rąk, taniec samych nóg, taniec całego ciała, w parach naśladowanie ruchów współćwiczącego, indywidualnie ćwiczący stara się „ściągnąć” wyobrażony punkt na ścianie, podskoki w miejscu w rytm muzyki, ćwiczenie oddechowe



    6min

Ćwiczenia  w rytm muzyki
Nauka podstawowych kroków tańca cha-cha-cha
Krok podstawowy w przód                          Na raz – krok lewą nogą w przód, wysunięcie lewego biodra w bok, w lewo Na dwa – przeniesienie ciężaru ciała w tył na prawą nogę, wysunięcie prawego biodra w bok, w prawo,                                Na trzy – mały krok lewą nogą w bok,        Na i – dostawienie prawej nogi do lewej, Na cztery – krok lewą nogą w bok, wysunięcie lewego biodra w bok, w lewo, Krok podstawowy w tył
Na raz – krok prawą nogą w tył, wysunięcie prawego biodra w bok, w prawo
Na dwa – przeniesienie ciężaru ciała w przód na lewą nogę, wysunięcie lewego biodra w bok, w lewo
Na trzy – mały krok prawą nogą w bok
Na i – dostawienie lewej nogi do prawej
Na cztery – krok prawą nogą w bok, wysunięcie prawego biodra w bok, w prawo


     12min
Ćwiczenia wykonujemy w parach w rytm muzyki
Nauka podstawowych figur tańca cha-cha-cha
Figura podstawowa
Takt 1 – chłopiec i dziewczyna stoją w objęciu zamkniętym. Chłopiec rozpoczyna figurę nogą lewą i wykonuje krok podstawowy w przód, dziewczyna krok podstawowy w tył
Takt 2 – chłopiec wykonuje krok podstawowy w tył rozpoczynając nogą prawą, dziewczyna wykonuje krok podstawowy w przód nogą lewą



     12min
Ćwiczenia wykonujemy w parach w rytm muzyki
Ćwiczenia korekcyjne
Korygowanie postawy ciała współćwiczącego

    2min
Ćwiczenia wykonujemy w parach
Ćwiczenia uspokajające
Naśladowanie wolnych ruchów współćwiczącego,

    2min
Ustawienie w luźnej gromadce
Zakończenie
Uporządkowanie miejsca ćwiczeń, podsumowanie zajęć- omówienie układów tanecznych, pożegnanie dzieci
    3min
Uczniowie siedzą w siadzie skrzyżnym

OPRACOWAŁ MARCIN LUZIŃSKI


























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz