czwartek, 20 marca 2014

OBSZAR 1 SZKOŁA PODSTAWOWA

OBSZAR 1
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z OBSZARU SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA

Data lekcji:  17.II.2014
Klasa: IV
Temat lekcji:  Poznajemy zabawy motoryczno-dydaktyczne w terenie
Zadania szczegółowe do realizacji zajęć:
             - motoryczności: uczeń kształtuje wydolność i wytrzymałość fizyczną
             - umiejętności: uczeń doskonali technikę biegu i sposoby poruszania się w terenie
             - wiadomości: pogadanka na temat form spędzania czasu wolnego przez dzieci
             - działania wychowawcze: ćwiczący współpracuj w zespole
             - zdrowie: uczeń wie jak należy hartować organizm
Miejsce zajęć: boisko szkolne, teren wokół szkoły
Przybory: stoper, pachołki, szarfy, liście z drzew, kasztany(kamienie)
Czas lekcji: 45 min.
Liczba ćwiczących: 8
Tok lekcji
Zadania szczegółowe do realizacji                    (opis ćwiczeń)
Czas, dozowanie
Uwagi organizacyjne i metodyczne
Ćwiczenia porządkowo - wychowawcze
Zbiórka, powitanie klasy, sprawdzenie przygotowania do zajęć, podanie tematu i zadań szczegółowych lekcji, krótka pogadanka na temat hartowania organizmu


   8min
Ustawienie uczniów w dwuszeregu na boisku szkolnym
Zabawa ożywiająca
Berek ranny – wyznaczony uczeń stara się dotknąć kogoś z grupy ćwiczących, dotknięta osoba jest berkiem i próbuje złapać kolejną osobę i trzyma się za tą część ciała w którą został dotknięty przez poprzedniego berka


  3-4min
Miejsce zabawy oznaczone pachołkami, berek może mieć także założoną szarfę
Ćwiczenia kształtujące
W biegu dzieci naśladują ramionami latające ptaki, potem naśladują małe i duże samoloty, w marszu dzieci naśladują chodzenie po wysokiej trawie i po głębokim śniegu, potem naśladują zbieranie grzybów. Uczniowie stojąc wykonują krążenia głowy, obręczy barkowej i tułowia, potem skłony w przód w lekkim rozkroku, w przysiadzie dzieci wykonują żabie skoki oraz wyskoki w górę



   5-6min

Ćwiczenia prowadzimy w  uprzednio wyznaczonym kole
Zabawa wyścig z liściem
Uczniowie startują na gwizdek biegną do ustawionego pachołka, po drodze każdy musi zebrać pięć liści. Wygrywa uczeń, który wróci na linie startu najszybciej i zbierze pięć liści


     6min
Pachołek oddalony jest od linii startu ok.600m
Zabawa kasztanowy  maraton
Dzielimy uczniów na dwie grupy, na sygnał dzieci rozbiegają się po terenie w poszukiwaniu kasztanów, która grupa szybciej znajdzie i przyniesie 10 kasztanów wygrywa


     6min
Zamiast kasztanów można wykorzystać małe kamienie
Zabawa przenieś skarb
W tych samych grupach, ustawiamy dzieci w dwóch rzędach przed szarfami w których znajdują się uprzednio zebrane kasztany, na sygnał każdy po kolei przenosi skarb (kasztany) do następnej szarfy. Wygrywa drużyna która pierwsza przeniesie swój skarb


     7min
Szarfy do których dzieci przenoszą swój skarb (kasztany lub kamienie) znajdują się w odległości ok. 100 m od siebie
Ćwiczenia korekcyjne
Uczniowie stojąc na jednej nodze piszą swoje imię i nazwisko palcami drugiej nogi. Dzieci w marszu naśladują dmuchanie piórka

    2min
Ustawienie w luźnej gromadce
Ćwiczenia uspokajające
Z przysiadu podpartego dzieci naśladują wzrastanie rośliny. Stojąc, dzieci rysują w powietrzu dowolne figury geometryczne

    2min
Ustawienie w luźnej gromadce
Zakończenie
Przejście do szkoły, w trakcie powrotu podsumowanie zajęć, pożegnanie dzieci
    4min
Dzieci wracają do szkoły w szyku marszowym

OPRACOWAŁ MARCIN LUZIŃSKI



























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz