OBSZAR 1
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z OBSZARU SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z OBSZARU SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA
Data lekcji: 17.II.2014
Klasa: IV
Temat lekcji: Poznajemy zabawy motoryczno-dydaktyczne w terenie
Zadania szczegółowe
do realizacji zajęć:
- motoryczności: uczeń
kształtuje wydolność i wytrzymałość fizyczną
- umiejętności: uczeń
doskonali technikę biegu i sposoby poruszania się w terenie
- wiadomości: pogadanka na
temat form spędzania czasu wolnego przez dzieci
- działania wychowawcze: ćwiczący
współpracuj w zespole
- zdrowie: uczeń wie jak
należy hartować organizm
Miejsce zajęć: boisko szkolne, teren wokół szkoły
Przybory: stoper,
pachołki, szarfy, liście z drzew, kasztany(kamienie)
Czas lekcji: 45
min.
Liczba ćwiczących:
8
Tok lekcji
|
Zadania
szczegółowe do realizacji
(opis ćwiczeń)
|
Czas,
dozowanie
|
Uwagi
organizacyjne i metodyczne
|
Ćwiczenia porządkowo - wychowawcze
|
Zbiórka, powitanie klasy, sprawdzenie przygotowania do zajęć, podanie
tematu i zadań szczegółowych lekcji, krótka pogadanka na temat hartowania
organizmu
|
8min
|
Ustawienie uczniów w dwuszeregu na boisku szkolnym
|
Zabawa ożywiająca
|
Berek ranny – wyznaczony uczeń stara się dotknąć kogoś z grupy
ćwiczących, dotknięta osoba jest berkiem i próbuje złapać kolejną osobę i
trzyma się za tą część ciała w którą został dotknięty przez poprzedniego
berka
|
3-4min
|
Miejsce zabawy oznaczone pachołkami, berek może mieć także założoną
szarfę
|
Ćwiczenia kształtujące
|
W biegu dzieci naśladują ramionami latające ptaki, potem naśladują
małe i duże samoloty, w marszu dzieci naśladują chodzenie po wysokiej trawie
i po głębokim śniegu, potem naśladują zbieranie grzybów. Uczniowie stojąc
wykonują krążenia głowy, obręczy barkowej i tułowia, potem skłony w przód w
lekkim rozkroku, w przysiadzie dzieci wykonują żabie skoki oraz wyskoki w
górę
|
5-6min
|
Ćwiczenia prowadzimy w
uprzednio wyznaczonym kole
|
Zabawa wyścig z liściem
|
Uczniowie startują na gwizdek biegną do ustawionego pachołka, po
drodze każdy musi zebrać pięć liści. Wygrywa uczeń, który wróci na linie
startu najszybciej i zbierze pięć liści
|
6min
|
Pachołek oddalony jest od linii startu ok.600m
|
Zabawa kasztanowy maraton
|
Dzielimy uczniów na dwie grupy, na sygnał dzieci rozbiegają się po
terenie w poszukiwaniu kasztanów, która grupa szybciej znajdzie i przyniesie
10 kasztanów wygrywa
|
6min
|
Zamiast kasztanów można wykorzystać małe kamienie
|
Zabawa przenieś skarb
|
W tych samych grupach, ustawiamy dzieci w dwóch rzędach przed
szarfami w których znajdują się uprzednio zebrane kasztany, na sygnał każdy
po kolei przenosi skarb (kasztany) do następnej szarfy. Wygrywa drużyna która
pierwsza przeniesie swój skarb
|
7min
|
Szarfy do których dzieci przenoszą swój skarb (kasztany lub kamienie)
znajdują się w odległości ok. 100 m od siebie
|
Ćwiczenia korekcyjne
|
Uczniowie stojąc na jednej nodze piszą swoje imię i nazwisko palcami
drugiej nogi. Dzieci w marszu naśladują dmuchanie piórka
|
2min
|
Ustawienie w luźnej gromadce
|
Ćwiczenia uspokajające
|
Z przysiadu podpartego dzieci naśladują wzrastanie rośliny. Stojąc,
dzieci rysują w powietrzu dowolne figury geometryczne
|
2min
|
Ustawienie w luźnej gromadce
|
Zakończenie
|
Przejście do szkoły, w trakcie powrotu podsumowanie zajęć, pożegnanie
dzieci
|
4min
|
Dzieci wracają do szkoły w szyku marszowym
|
OPRACOWAŁ MARCIN LUZIŃSKI
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz