Scenariusz
zajęć ruchowych w grupie 4,5,6- latków
Miejsce
ćwiczeń: sala przedszkolna.
Temat:
Dwóm tańczyć się zachciało...
Cele
:
-
budzenie zamiłowania do ruchu przy muzyce,
-
współpracowanie z partnerem
-
doskonalenie sprawności fizycznej oraz koordynacji ruchowej,
-
tworzenie przyjaznej atmosfery podczas
zabawy w zespole,
-
dzielenie się przestrzenią z innymi ludźmi,
-
doskonalenie umiejętności opanowywania negatywnych emocji,
Metody:
zabawy ruchowe, bezpośredniej celowości ruchu.
Formy:
grupowa, indywidualna.
Pomoce: Literatura: R. Trześniowski "Zabawy i
gry ruchowe", magnetofon, płyty z utworami muzycznymi klocki, koszyczek
/pudełko.
PRZEBIEG:
1.
Podanie celu zajęć, przypomnienie zasad obowiązujących podczas zajęć ruchowych
w sali przedszkolnej.
2.
Tańczyć każdy może –dzieci przy muzyce improwizują, każdy w dowolny ,ale
bezpieczny dla innych sposób, ilustruje ruchem muzykę.
3.
Taniec LITERA (Gdy chodziłem do szkoły...).
4.Taniec
GROŻONY (Poszło dziewczę po ziele...).
5.
Zabawa KARUZELA.
6.Zabawa
PINGWINEK.
7.
Ilustrowanie ruchem piosenki MASZERUJE WIOSNA.
8.Ilustrowanie
ruchem piosenki JA JESTEM NIEDŹWIADEK... .
9.
Ćwiczenia uspokajające- ćwiczenia oddechowe przy muzyce relaksacyjnej MORSKIE
FALE.
10.
Podsumowanie zajęć, wybór ulubionego tańca – głosowanie przez wrzucanie klocków
do koszyczka,/pudełka.
Scenariusz zajęć ruchowych w grupie 4,5,6- latków
Miejsce
ćwiczeń: sala przedszkolna.
Temat:
Zagadkowy zwierzyniec.
Cele:
-
ćwiczenie umiejętności skupiania uwagi podczas
czynności ruchowych w zabawie,
-
doskonalenie sprawności fizycznej,
-
uświadamianie korzyści dla organizmu wypływających z ćwiczeń gimnastycznych
oraz zabaw ruchowych,
-
wyrabianie dbałości o odpowiednią postawę ciała podczas zabaw i ćwiczeń
ruchowych,
Metody:
bezpośredniej celowości ruchu, zabawy ruchowe.
Formy:
indywidualna, zespołowa.
Pomoce:
szarfy, pachołki, obręcze.
Literatura:
R. Trześniowski "Zabawy i gry ruchowe".
Przebieg
zajęć:
1.Zabawa ożywiająca: „Berek kucany.
2.Zabawa
przy piosence STARY NIEDZWIEDŹ MOCNO ŚPI.
3.
Zabawa WIEWIÓRKI DO DOMU, WIEWIÓRKI NA SPACER.
4.Zabawa
LIS I GĘSI.
5.
Zabawa KRECIK – dzieci tworzą tunel, ostatnie z nich przechodzi nim na
czworakach i staje na początku tunelu. Tą samą czynność powtarza ostatnie
dziecko itd. Do momentu, gdy na końcu będzie ten, kto przechodził jako
pierwszy.
6.
Zabawa MAŁPKI I BANANY - rzuty do celu: dzieci w rzucają woreczkami do obręczy. ( przeliczanie
celnych rzutów).
7.
Zabawa SARENKI W LESIE - bieg między pachołkami.
8.
Zabawa ZAJĄC SKACZE, ZAJĄC NASŁUCHUJE.
Przed każdą zabawą N czyta odpowiednią
zagadkę.
9.
Podsumowanie zajęć.
OPRACOWAŁA GRAŻYNA PACZKOWSKA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz